The best is yet to come


Pana la ce varsta poti sa mai rostesti inca aceste cuvinte: THE BEST IS YET TO COME? Esti sigur ca se aplica la 15 ani dar mai poti fi sigur la 40 de ani? Dar la 80 de ani? :) Poate ca le poti pronunta la oricare varsta, doar ca the best inseamna de fiecare data altceva, nu?

Am primit o tema grea: a vorbesc despre cum vor fi Europa si lumea peste 50 de ani... si cum va fi viata mea/viata noastra atunci...

Science-fictionul nu prea face de obicei parte din genurile mele preferate nici in literatura, nici in cinematografie... asa ca ma intelegeti cat e tema de grea... Indiferent insa de descoperirile lumii de pana acum, de ritmul evolutiei, a ramas totusi constanta capacitatea indivizilor de a gandi si de a simti... Asa ca proiectiile mele pot fi extrem de neadevarate (vom trai atat? stiinta spune ca avem toate sansele sa creasca speranta de viata dar media se face si prin calcularea abaterilor deci...) dar vor lua in calcul dimensiunea noastra umana, mai presus de orice... Si vor fi optimiste :)

Bun... acum ca mi-am luat toate precautiile... m-am hotarit sa fac un moodboard. Cel din imaginea de mai sus este primul meu moodboard si l-am realizat cu un pogram free online Olioboard. Nume predestinat, nu?:) Apoi mi-am pus muzica... Am ascultat Beatles When I'm sixty four doar ca ma straduiam sa aud 84 :))... Si Willie Nelson Last thing I need first thing in the morning. Atasez melodia Beatles acestui post... si va las sa o ascultati cu o rugaminte: sa imi spuneti ce ati pune pe moodboard-ul vostru sau pe panoul vostru cu inspiratie pentru viata voastra peste 50 de ani?:)

Povestirea mea intr-un postul urmator :)

 Postarea aceasta este legata de Anul european al imbatranirii active si al solidaritatii generatiilor in cadrul campaniei Reprezentantei Comisiei Europene in Romania, o initiativa sprijinita de Blogal Initiative.

Comentarii

  1. oau. e greu.mie mi se pare greu pentru ca ma gandesc cu groaza ca nu ne asteapta lucruri bune. cand ma uit la ambasadele incendiate, la declaratiile yancheului care se vrea presedinte,la razboiul, doar declarativ deocamdata slava domnului,dintre Israel si Iran, la Siria...ma apuca jalea

    RăspundețiȘtergere
  2. ar mai fi Japonia vs China, nu stiu daca ai vazut coperta The economist... Si eu tind sa ma gandesc ca nu vor mai fi resurse si ca se distrug coralii, mor pestii, se topeste calota glaciala etc. Dar mi-am propus sa caut doar varianta ideala pt moodboardul asta. Insa te rog trimite-mi o imagine sau doua pe mail pana luni pentru ca vreau sa fac un moodboard si cu imagini primite sau sugerate de la prieteni, bloggeri si artisti. Thanks!

    RăspundețiȘtergere
  3. Viata peste 50 ani va fi cum vor fi oamenii.Ma uit la diferentele dintre viata de acum 50 ani (aveam deja 12 ani) si eram foarte analitic si cred ca curba de schimbari are cateva caracteristici:
    -dezvoltarile tehnologice se dezvolta accelerat.(calculator 20ani, telef mobila in 10 ani, internet6-7 anietc)
    -societetea se polarizeaza ca bogatie materiala .
    -societatea se polarizeaza ca dezvoltare intelectuala.(mai multi prosti mai multi destepti)
    -dispar valori morale ale oamenilor politici de toate nivelurile.Valorile morale in general.
    -consumul fara noima creste accelerat.
    -se creaza nevoi artificiale care devin marfuri si fura resursele nevoilor firesti.
    -populatia varstnica se inmulteste si trebuieste sa fie pura la munca sau suprimata.
    -probabil ca prin micsorarea resurselor per capita lupta nationala si individuala penru ele va lua forme violente
    -supravegherea populatiilor de catre statva deveni totala (drplasari , preocupari ,convorbiri,procreere in final gandire si vointa.astfel incat soarta va fi aproape predeterminate de interesele statale sau ale grupurilor dominante
    etc,etc... .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cred ca e foarte bine sintetizat. poate nu as merge asa departe cu ultimul punct, cel putin nu la nivel oficial :)

      Ștergere
  4. ma asteptam la Frank Sinatra aici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aici n-a fost sa fie dar il voi introduce in moodboardul prietenilor blogului. Banuiesc ca e o sugestie: I did it my way! :)

      Ștergere
  5. Eu nu vad lucrurile atat de pesimist. Peste 50 de ani sper sa traiesc si sa fiu inca sanatoasa. Voi avea nepoti si poate stranepoti. Pana la varsta aceea voi avea o gramada de experiente placute si neplacute. Descoperirile stiintifice vor fi numeroase, chiar ma gandesc la cum va fi tehnologia atunci si daca se va descoperi totusi secretul nemuririi sau al vietii de dupa asa zisa moarte.
    In varianta in care nu voi mai fi in viata, cine stie ce ma asteapta? Poate raiul, poate o alta dimensiune a vietii. Poate reincarnarea. Of, sa sti ca nu am uitat de fotografie, dar am doar una cu niste amprente de maini pe fond galben, semnificand egalitatea umana si alte chestii idealiste.

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte buna fotografia: o astept :). Acum varianta mea pesimista ca raspuns la varianta ta optimista e va fi o lume in care vom fi foarte multi aflati in lupta pentru resurse foarte putine (se pare ca aur, gaze naturale etc mai avem doar pt vreo 50 de ani), pestii mor pe capete, reciful de corali la fel, poluarea va atinge cote impresionante... si doar in putine locuri vom mai putea trai dupa regulile civilizatiei de azi.
    Dar cine vrea chestii pesimiste?:) Nici macar eu...
    De asta colajul meu e plin de batranei care se iubesc, tehnologie, nepoti frumosi si opere de arta :D

    PS: astept foto :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu